2007/06/08

Pohoda na pracovisku

S návratom horúčav mám problém s chladom. Paradox moderného vybavenia kancelárií. Jednoducho, mám smolu, že sedím presne v smere prúdu chladného vzduchu z klimatizačnej jednotky (prečo je tak namontovaná?) a to nemám rád. Riešim to aj kýchaním... lebo, kolegyňa, ktorá sedí v závetrí má rada chlad, len má smolu (šťastie), že na ňu to nefúka, tak nastavuje ventilátor ma maximum...

Je to žena, čo si nevytrpíme kvôli ženám... Ak na chvíľu zmizne von, okamžite nastavujem ventiláciu na minimum... Keď sa vráti, príde na to tak po pol hodine, ja si zatiaľ bahním, potom to zase nahodí naplno. Tak nám v pohode a ubieha čas. Je to súčasť nesprávnej ergonómie pracoviska...

Keď som sem prišiel, nestačil som sa čudovať, ako neergonomicky je pracovisko usporiadané. Šesť počítačov a tri tlačiarne... Vrcholom bola pozícia šéfa (asi sa obetoval...) v strede medzi dvomi veľkými monitormi, otočenými k nemu zadkom. Skutočne najhoršia pozícia. Našťastie už má novú vlastnú kanceláriu, lebo som sa na to nemohol pozerať...

Spomínam si na moje predchádzajúce pracovisko, kde sme pri výmene nábytku dostali finančný limit a voľnú ruku, navrhnúť si nábytok a vybavenie podľa všetkých zásad ergonómie sami.

Príležitosť sme využili do bodky, svetlo z okien sa neodrážalo ani na jednom monitore, pozadie netvorilo okno, za monitorom nikto nesedel, dokonca sa nám to podarilo aj tak, že pri otvorení dverí nebolo priamo vidieť na žiaden monitor (boli sme dvaja), čo je niekedy celkom príjemné. V priestore za monitormi bola veľká skupina kvetov, ktorá ten priestor vypĺňala.

V skladačke nábytku sme použili všetky vhodné tvary a prvky, vrátane trojuholníkov a oblúkov. Stoly netvorili jenu priamu líniu, ale dvakrát zalomenú. Pri odchode mi bolo ľúto len za tým perfektným pracoviskom.

Niekedy sa mi zdá, že aj v dnešnej dobe platí, že šuster chodí v roztrhaných topánkach, výkonní pracovníci pri počítačoch pracujú často v nedôstojných, škodlivých podmienkach.. Pri tvorivej práci zvlášť, má pohoda aj svoje funkčné poslanie, spolu s primeraným pracovným stresom.. Zdá sa, že to nikomu nevadí, lebo následky prídu až po dlhšom čase.

8 komentárov:

  1. Ach jaj a najhorsie je, ked pride dobre zaplateny architekt a urobi pastvu pre oci a paseku pre tych, co tam budu pracovat.......a pokracuje to "zahustovanim" pracovne - najprv dvaja, potom traja, potom styria .... a mozno aj piaty vojde....

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Elisabeth, že by nás (ľudí kancelárskych) bolo stále viac a viac? Mimochodom, dnes som ťa nevidel v Medickej...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tak to ja som si v kancelárii tiež vytrpela svoje a tiež kvôli žene :)))..kebyže aspoň kvôli nejakému fešákovi.. :)
    moja postaršia, neustále a už asi aj navždy slobodná kolegyňa sedela takisto v závetrí a okno otvárala dokorán priamo na mňa.. tiež som tak ako ty, slušne privierala, keď na chvíľu opustila kancel, ale neskôr som pochopila, že slušnosť neplatí.. tri dni sme sa nerozprávali, ale načas pochopila..
    našťastie už teraz sedím sama a spoločnosť mi robí len veľké množstvo kvetov.. a neviem si to vynachváliť..

    OdpovedaťOdstrániť
  4. mia, to bol vždy môj sen, sedieť sám, ale dopracoval som to len na dvojicu. Teraz teraz sme štyria, ale niekedy padne cez deň len pár viet..

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ako ti rozumiem. Aj na mna tu fuka klima a moj "milovany" sedi hned za rohom a prijemne ho ofukuje...
    je super ue aspon niekto si uvedomuje dolezitost prostredia. Ja som raz sedela sama. Askosi sa mi cnelo za ludmi...teraz sme 3-4 (sef tu skoro nie je)...a poviem ti, zas by som rada bola sama a aspon si regulovala tu klimu...inak mi mame nasekane stoly jeden vedla druheho. Farebne pakne zladene, ale ten kto to projektoval, ten by si zasluzil tu trpiet s nami s klimou...

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ecu, nad tvojim príbehom som sa dnes dobre pobavil.. :) V istom zmysle som perfekcionista a rád si uľahčujem robotu a radšej mám príjemné prostredie, lebo súlad mi pomáha pri práci (aj pri relaxe......:).

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Μatгace, vankus , ρostelne oblieckу, рoѕtelne оblieсky.
    Vybertе si zо ѕirokej ρonuky Doгmeo a vychutnajte si pokojny
    sρanоk. Doprava ZADARMO + daгcek.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. I drop a leave a response each time I like a article on a website or I have something to add to the
    discussion. It is triggered by the sincerness communicated in the article I looked at.
    And on this post "Pohoda na pracovisku". I was excited enough to drop a
    thought ;-) I do have a couple of questions for you if you usually do
    not mind. Is it just me or do some of these comments look like written by brain dead folks?
    :-P And, if you are writing at additional online sites, I'd like to follow everything fresh you have to post. Could you make a list all of your communal sites like your Facebook page, twitter feed, or linkedin profile?

    Review my webpage 37 critical food items

    OdpovedaťOdstrániť